Dashboard to inaczej ekran główny sklepu od strony panelu administracyjnego. To tutaj zaraz po zalogowaniu na platformę wyświetlają się najważniejsze zdarzenia wykonane na sklepie. Są one podzielone na kilka grup.
W tej instrukcji przedstawiamy ich szczegółowe objaśnienie. Warto się z nim zapoznać w celu lepszego użytkowania platformy oraz wykorzystania zebranych danych np. w celach marketingowych.
Po lewej stronie znajduje się menu za pomocą, którego można łatwo skonfigurować sklep, a następnie nim zarządzać.
Na środku nad wykresem znajdują się trzy kolumny zawierające zestawienia ilości: klientów, produktów, zamówień.
Ilość klientów:
• Wszyscy – klienci niezarejestrowani, którzy dokonali zakupu i wszyscy klienci zarejestrowani
• Zarejestrowani – klienci zarejestrowani/założyli konto na sklepie
• Newsletter – klienci zapisani do newslettera
Ilość produktów:
• Wszystkie – wszystkie wgrane na serwer przez właściciela sklepu
• Aktywne – produkty widoczne dla kupujących, czyli widoczne na stronie sklepu
Ilość zamówień:
• Wszystkie – ilość zamówień od początku funkcjonowania sklepu
• Nowe – nowe zamówienia, które jeszcze nie zostały obsłużone
• Wysłane – wszystkie zamówienia, które zostały zrealizowane
Informacją w centralnej części dashboardu jest narastający wykres sprzedaży obecnego miesiąca w stosunku do poprzedniego. Po najechaniu kursorem na wybrany dzień pojawi się szczegółowe porównanie.
Obok wykresu sprzedażowego w prawej górnej części wyświetlona jest lista koszyków utworzonych w danym dniu oraz podsumowanie ilości utworzonych koszyków w danym miesiącu.
Pod listą koszyków widoczny jest dziennik zdarzeń – chronologiczny zapis zdarzeń, które miały miejsce od momentu założenia sklepu (lub od zarchiwizowanych) do najnowszych. W dzienniku zdarzeń pojawiają się najważniejsze komunikaty:
• Nowe zamówienie – szybki podgląd do nowego zamówienia na sklepie
• Kończący się towar – informacja o towarze, który jest na wyczerpaniu
• Brak towaru – informacja, którego towaru nie ma na stanie
• Powiadom o dostępności – kupujący wyraził prośbę, żeby go poinformować, gdy produkt będzie możliwy do zakupu
• Aktualizacja systemu – wykaz ulepszeń podczas ostatniej aktualizacji oprogramowania
• Zaległa płatność – zaległe płatności właściciela sklepu za korzystanie z platformy
• Nowe konto – kupujący, który założył konto na sklepie
Jeśli pojawia się dużo komunikatów w dzienniku zdarzeń warto go archiwizować na bieżąco. Zmniejszy to ilość danych do załadowania, czyli przyspieszy działanie strony.
Pasek nawigacyjny na górze widnieje niezależnie od wybranej z menu zakładki.
• Start – lista 10 niezbędnych kroków do wykonania przed rozpoczęciem sprzedaży w sieci (po aktywacji sklepu „Start” znika)
• Płatności – zakładka dotycząca opłat za korzystanie z platformy i ewentualnych usług dodatkowych
• Pomoc – szybki czat z supportem Selesto
• Widok sklepu – podgląd sklepu, który widzi kupujący
• Nazwa aktualnie zalogowanego Użytkownika
• Przycisk wyloguj
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.